Table of Contents:
  • Έφη Αβδελά, Η συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας στο ελληνικό σχολείο: "εμείς" και οι "άλλοι", Μέρος Α΄, Έφη Αβδελά, Χρόνος, ιστορία και εθνική ταυτότητα στο ελληνικό σχολείο - Θάλεια Δραγώνα, Oταν η εθνική ταυτότητα απειλείται: ψυχολογικές στρατηγικές αντιμετώπισης - Γεράσιμος Κουζέλης, O λόγος και τα υποκείμενα του έθνους: μια κοινωνιολογική προσέγγιση - Άννα Φραγκουδάκη, Oι πολιτικές συνέπειες της ανιστορικής παρουσίασης του ελληνικού έθνους, Μέρος Β΄, Θάλεια Δραγώνα, Μεθοδολογικές επιλογές - Θάλεια Δραγώνα, σε συνεργασία με τους Γ. Κουζέλη και Ν. Ασκούνη, Περιγραφή των αποτελεσμάτων της έρευνας πεδίου - Νέλλη Ασκούνη, Απέναντι σε δύο αντιθετικές φιγούρες του "εθνικού άλλου": στοιχεία από μια ανάλυση του λόγου των εκπαιδευτικών - Χρύση Ιγγλέση, "Να πάμε ξανά σε κάποιους δρόμους των παππούδων μας, των αρχαίων προγόνων": O φόβος εθνικής αλλοίωσης και η εθνική αυτοεικόνα στο λόγο των εκπαιδευτικών. Συμπεράσματα μέρους των πιλοτικών συνεντεύξεων - Άννα Φραγκουδάκη, "Απόγονοι" Ελλήνων "από τη μυκηναίκή εποχή": η ανάλυση των εγχειριδίων ιστορίας - Λίνα Βεντούρα, Τα βιβλία γεωγραφίας: αντιφάσεις στο ανθρωπιστικό και εκσυγχρονιστικό μήνυμα - Νέλλη Ασκούνη, "Μια μακρά πορεία στο χρόνο..": οι Έλληνες και οι άλλοι στα βιβλία της γλώσσας.