Item Description: | Διάλεξη: 2014/126. [Στη συγκεκριμένη διάλεξη γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης των μετασχηματισμών των μουσειακών αντικειμένων, επιχειρώντας παράλληλα μια κριτική αποτίμηση του τρόπου έκθεσης των βυζαντινών δημιουργιών στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Σε αυτή την προσπάθεια χρησιμοποιείται ως όχημα το θεωρητικό μοντέλο που ανέπτυξε και παρουσίασε στα γραπτά του ο Αντρέ Μαλρό, και δεν είναι άλλο από το «Φανταστικό Μουσείο». Ο Μαλρό αναπτύσσει τη δομή του φαντασιακού αυτού τόπου, τον οποίο αναλύει μέσα από μια σειρά συλλογισμών, κυρίως μέσω της έννοιας της μεταμόρφωσης, η οποία διατρέχει το έργο του. Είναι ακριβώς η έννοια με την οποία συνδέεται περισσότερο η βυζαντινή τέχνη και για το λόγο αυτό επιλέγεται για την ανάγνωση του βυζαντινού αντικειμένου στο μουσειακό πλαίσιο. Επιπροσθέτως, οι γενικότερες ιδέες του Μαλρό για την τέχνη, το έργο και το μουσείο θα μας βοηθήσουν στην κατανόηση των στόχων της έκθεσης, γεννώντας κι εκείνες με τη σειρά τους μια σειρά προβληματισμών πάνω στο ζήτημα της «ιερότητας» και πώς αυτή συγκροτείται και νοηματοδοτείται στο μουσειακό περιβάλλον.] |