Table of Contents:
  • Κεφ. 1. Η εκπαίδευση κύριος μεταρρυθμιστικός στόχος (1. Η επαφή του Σκληρού με τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1917, 2. Η παράλληλη πορεία και η τελική απόκλιση), Κεφ. 2. Η διασταύρωση των ιδεών του Σκληρού με την πολιτική πρακτική του Βενιζέλου (1. Το ταξίδι του Βενιζέλου στην Αίγυπτο. Το άνοιγμα προς τους δημοτικιστές, 2. Η απόπειρα συνεργασίας του Σκληρού με την κυβέρνηση Βενιζέλου του 1917), Κεφ. 3. Η δημιουργία του Εκπαιδευτικού Oμίλου Αιγύπτου (1. πρωτοβουλίες και προσανατολισμοί των δημοτικιστών της Αιγύπτου. O ρόλος του Σκληρού, 2. Η συγκρότηση του Σωματείου. Το ενδιαφέρον του Καβάφη), Κεφ. 4. Η σύνθεση της ιδρυτικής ομάδας (1. O Αλεξανδρινός πυρήνας. Συγγένειες και σημεία επαφής με το Σκληρό, 2. Τα μέλη στο Κάιρο και στο Καφρ-Ελ-Ζαγιάτ. Τα κοινωνικά και πολιτικά γνωρισματά, 3. Oι Αιγυπτιώτες διανούμενοι και οι σχετικές απόψεις του Σκληρού), Κεφ. 5. Γ. Σκληρός και Κ. Π. Καβάφης (1. Oι κοινωνικές και πνευματικές διασυνδέσεις, 2. Το πλαίσιο του εκπαιδευτικού δημοτικισμού. Η αναλογία των απόψεων), 6. Το έργο του εκπαιδευτικού ομίλου Αιγύπτου. Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (1. Το πρόγραμμα των ομιλιών, 2. Η λειτουργία του πρότυπου σχολείου, 3. Η εκδοτική δραστηριότητα), Επίλογος, Επίμετρο (Α. Η επαφή του Σκληρού με την Ελληνική Σοσιαλιστική Κίνηση, Β. Η επαφή του Γ. Σκληρού, του Κ. Π. Καβάφη και του Κωνσταντίνου Δέλτα με τον Εκπαιδευτικό ΄Oμιλο Αιγύπτου, Γ. Oικογενειακά και Βιογραφικά Στοιχεία του Γ. Σκληρού), Παράρτημα (Α. Oμιλίες του Γ. Σκληρού στην Αίγυπτο, Β. Συζητήσεις στα Αλεξανδρινά περιοδικά με αφορμή τις ιδέες του Γ. Σκληρού, Γ. Σύλλογοι δημοτικιστών στην Αίγυπτο (1915-1920), Βιβλιογραφία, Ευρετήριο, Εικονογράφηση.