Εναλλακτική διδακτική : προτάσεις για μετάβαση από τη διδακτική του αντικειμένου στη διδακτική του ενεργού υποκειμένου /
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Greek |
Published: |
Αθήνα :
Gutenberg,
c2003, 2006.
|
Series: | Παιδαγωγική Σειρά
|
Subjects: |
Table of Contents:
- 1ο Μέρος: Εναλλακτική διδακτική - Θεωρητική θεμελίωση (Εισαγωγικές παρατηρήσεις - Εννοιολογικές προσεγγίσεις): 1ο Κεφ. Τα βασικά χαρακτηριστικά της Εναλλακτικής Διδακτικής του Ενεργού Υποκειμένου. 1 Η παραδοσική-νεωτερική και η σύγχρονη-μετανεωτερική υποδομή της διδασκαλίας - 2. Oι προτάσεις της διδακτικής του ενεργού υποκειμένου - 3. Τα βασικά χαρακτηριστικά της εναλλακτικης διδακτικής του ενεργού υποκειμένου: 2ο Κεφ. Μοντέλα μεταρρύθμισης του σχολείου απο τη σκοπιά της διδακτικής του ενεργού υποκειμένου. 1. Μοντέλα οργάνωσης του σχολείου - 2. Η συμβολή της παιδαγωγικής μεταρρύθμισης στην οργάνωση εναλλακτικών σχολείων, 3 Τα εναλλακτικά σχολεία ως έκφραση και εφαρμογή μια διδακτικής του ενεργου υποκειμένου: 3ο Κεφ. Θεωρητική θεμελίωση της μετάβασης απο τη διδακτική του αντικειμένου στη διδακτική του ενεργού υποκειμένου. 1. Θεωρητική θεμελίωση της άμεσης και έμμεσης διδακτικής παρέμβασης - 2. Θεωρητική θεμελίωση της εξατομίκευσης της διδακτικής παρέμβασης - 3. Θεωρητική θεμελίωση της προσαρμογής της διδακτικής παρέμβασης στις δυνατότητες των μαθητών - 4. Θεωρητική θεμελίωση της διαφορετικότητας των μαθητών και τις διαφοροποιημένης διδακτικής παρέμβασης
- 2ο Μέρος: Εναλλακτική διδακτική - Oργάνωση και διάρθρωση της διδασκαλίας (Εισαγωγικές παρατηρήσεις - Εννοιολογικές προσεγγίσεις): 4ο Κεφ. Κριτήρια οργάνωσης της διδασκαλίας και διδακτική του εκπαιδευτικού - 5ο Κεφ. Oι φάσεις διεξαγωγής της διδασκαλίας. 1. Η φάση της έναρξης και εισαγωγής- συνάντηση του υποκειμένου με τη νέα γνώμη - 2. Η φάση της επεξεργασίας- αντιπαράθεση του υποκειμένου με τη νέα γνώση - 3. Η φάση της διασφάλισης- Ενάσκηση του υποκειμένου στη νέα γνώση - 4. Η φάση της αξιοποίησης- Χρησιμοποίηση της γνώσης στη ζωή
- 3ο Μέρος: Εναλλακτικά μοντέλα οργάνωσης και διεξαγωγής της διδασκαλίας (Εισαγωγικές παρατηρήσεις - Εννοιολογικές προσεγγίσεις): 6ο Κεφ. Μοντέλα άμεσης διδακτικής παρέμβασης - 1. Η μετωπική διδασκαλία - 2. Η επιστημονική περιαματική διδασκαλία - 3. Η προγραμματισμένη διδασκαλία: 7ο Κεφ. Μοντέλα έμμεσης διδακτικής παρέμβασης - 1. Η ομαδοκεντρική διδασκαλία - 2. Η παιγνιώδης διδασκαλία - 3. Η διδασκαλία "σχέδια δράσης" (projekts).